توییچ چیست؟ معرفی کامل Twitch 

توییچ چیست؟ معرفی کامل Twitch 
توییچ چیست؟ معرفی کامل Twitch 
3 ماه پیش

در حال حاضر صنعت گیم و بازی‌های کامپیوتری بسیار عظیم‌تر از صنعت سینما شده و از این رو ایجاد یک پلتفرم اختصاصی برای پخش استریم گیمرها به یکی از محبوب‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر تبدیل شده است. اگر طرفدار بازی‌های گرافیکی هستید، قطعا نام توییچ را شنیده‌اید و می‌دانید که در این سرویس پخش زنده، بازیکنان از گیم‌پلی خود ویدئو منتشر می‌کنند و از این طریق به درآمدهای بسیار خوبی نیز دست پیدا کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم همه‌چیز را در مورد Twitch بررسی کنیم.

 

معرفی توییچ؛ دنیای گیمرهای آنلاین

اگر خودتان را به نوعی یک گیمر می‌دانید و به تازگی در مورد درآمدزایی از بازی‌های کامپیوتری چیزی به گوش شما رسیده است، به احتمال زیاد به دنبال کشف Twitch یا همان سرویس پخش زنده گیمینگ هستید. این سرویس که قبلا با نام تجاری توییچ.تی‌وی شناخته می‌شد، توانسته کاری کند تا ماهانه چندین میلیون کاربر برای مشاهده گیم‌پلی دیگر بازیکنان آنلاین شده و به این مجموعه بیایند. اکثر کاربران این سرویس را به شکل American live streaming platform تعریف کرده و آن را بهترین پلتفرم برای درآمدزایی از بازی می‌شناسند.

شما در توییچ نه تنها می‌توانید به عنوان یک پلیر از نحوه بازی خود درآمد داشته باشید، بلکه می‌توانید با مخاطبین خود صحبت کرده، موسیقی به اشتراک بگذارید یا از کارها و ایده‌های خلاقانه حمایت کنید. با پشتیبانی کمپانی آمازون، Twitch یک پلتفرم همه جانبه آنلاین است که می‌توانید استریم‌های بقیه را عملا در مورد هر موضوعی ببینید. در صورتی که شما نیز به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید و دوست دارید گیم‌پلی مشهورترین بازیکنان دنیا را تماشا کنید، بهتر است همین امروز در این سرویس ثبت نام کنید.

 

چرا فعالیت در توییچ اینقدر محبوب است؟

همان‌طور که مشاهده یک مسابقه ورزشی برای طرفداران یک تیم هیجان‌انگیز است، مشاهده گیم‌پلی بازیکنان برتر و یا مسابقات ورزشی مختلف در توییچ نیز هیجان خاص خودش را داشته و مخاطبین این سرویس پخش زنده برای تجربه حس مشابهی به پلتفرم متصل می‌شوند.

شما می‌توانید نحوه تعامل دیگران در بازی‌های مسابقه‌ای، جهان‌باز، نقش‌آفرینی و... را مشاهده کرده و حتی جواب سوالات خود در خصوص پشت سر گذاشتن یک مرحله از بازی را در همین محیط پیدا کنید. از آنجا که سیاست کلی توییچ تمرکز بر سرگرمی و فعالیت‌های حول آن است، این برند توانسته چندین سال بهترین پلتفرم استریم گیمینگ دنیا باشد.

توییچ چیست؟

 

مزایای توییچ چیست؟

با توجه به طرفداران بی‌شمار پلتفرم Twitch، خالی از لطف نیست که مزایای این سرویس پخش زنده را بررسی کنیم تا شاید متوجه شویم که چه چیزی بیشتر از همه بازیکنان را به سمت این محیط اعتیاد‌آور سوق داده است.

·        حیطه پخش اختصاصی: برعکس دیگر شبکه‌های اجتماعی یا پخش فیلم مانند یوتیوب که افراد از هر موضوعی ویدئو تهیه می‌کنند،‌ در توییچ تنها تمرکز اصلی روی گیم بوده و پس از آن افراد به فکر استفاده از امکانات دیگر آن هستند.

·        ارتباط مستقیم: افراد می‌توانند در لحظه با یکدیگر در تماس بوده و در کنار استریم کردن، به چت با دوستان پرداخته و تعاملی چند جانبه داشته باشند.

·        کسب درآمد: شما می‌توانید به عنوان یک گیمر از وقت خود به درآمد دلاری برسید. این روش بسیار محبوب بوده و از سراسر دنیا افراد برای سودآوری بیشتر در این پلتفرم تلاش می‌کنند.

·        فضایی برای همه: اگر در کنار بازی‌های کامپیوتری به فعالیت‌های دیگری هم علاقه دارید، می‌توانید پخش زنده برنامه‌های مختلف دیگر را نیز در کانال‌های مختلف آن مشاهده کنید.

·        توییچ در همه‌جا: فرقی نمی‌کند کجا هستید و با چه دستگاهی مشغول به بازی هستید. Twitch در همه‌جا هست و امکان استریم کردن به راحتی در اختیار تمام گیمرها است.

 

امکانات موجود در پلتفرم Twitch

در کنار مزایای متعددی که این سرویس پخش زنده دارد، امکانات وسیع آن برای گیمرها باعث شده روزانه بازیکنان تازه‌کاری به آن بپیوندند و اندازه این جامعه را بزرگ‌تر کنند. یکی از مهم‌ترین امکانات توییچ این است که در عین حال که مشغول به استریم کردن هستید، می‌توانید به صورت لایو و زنده با مخاطبین خود چت کنید.

با هر بار ورود به سیستم، این پلتفرم ویدئوهایی که به نظر مناسب سلیقه شما هستند را پیشنهاد داده و از طرفی می‌گذارد تا در صورت کمبود وقت، استریم‌های مورد علاقه خود را بعدا تماشا کنید. در تمام دستگاه‌ها می‌توانید به توییچ متصل شده و در عین حال برای داشتن فضایی اختصاصی، اتاق‌های گفتگوی شخصی بسازید.

در نهایت نیز با وجود امکان کسب درامد دلاری، کسب اسپانسر و مشارکت با برندهای مختلف، این پلتفرم به یک محیط همه‌چیز تمام تبدیل شده است. با وجود اینکه سایت‌ها، سامانه‌ها و نرم افزارهای مختلفی سعی کرده‌اند جا پای Twitch بگذارند، عملا به دلیل همین امکانات تکمیل و فوق‌العاده، طرفداران آن همچنان به طرفداری خود از این سرویس ادامه می‌دهند.

امکانات  Twitch

ایجاد حساب کاربری در توییچ

برای استفاده حداکثری از خدمات سایت توییچ باید در آن عضو شده و اکانت خود را تایید کنید. برای این کار با وارد کردن آدرس اصلی سایت یعنی www.twitch.tv به صفحه اصلی آن قدم می‌گذارید. کافی است از گزینه سمت راست و بالای صفحه روی عبارت Sign Up کلیک کنید تا اکانت شما ساخته شود.

می‌توانید با کمک اطلاعات اکانت گوگل خود این مرحله را سریع‌تر رد کنید. بعد از آن لازم است اطلاعات تکمیلی مانند شماره تماس، تاریخ تولد، پسورد و... را انتخاب کنید. پس از تایید ایمیل ارسال شده یا پیام رسیده به شماره تلفن خود، می‌توانید از حساب کاربری Twitch نهایت استفاده را ببرید.

 

کسب درآمد از توییچ

یکی از بحث‌های جالب و هیجان انگیز که مربوط به پلتفرم توییچ است، نحوه کسب درآمد دلاری از آن بوده و بسیاری از پلیرهای ایرانی خواهان این هستند که از این طریق به درآمد ثابتی دست پیدا کنند. برای اینکه بتوانید درآمدی هرچند کم از Twitch به دست آورید، باید همانند یک استریمر واقعی رفتار کرده و سعی کنید شرایط لازم را برای کسب درآمد مهیا کنید.

در شبکه‌های مجازی یا پلتفرم‌هایی که بر بستر جذب مخاطب فعالیت می‌کنند، محبوبیت و شهرت در حوزه کاری مهم‌ترین فاکتوری است که شما را به درآمد می‌رساند. برای اینکه بتوانید کار خود را در توییچ آغاز کنید، نیاز به زحمت خاصی نیست و همه‌چیز رایگان خواهد بود اما برای کسب ثروت از این طریق، باید بینندگان زیادی داشته و ساعات مشخصی در هفته را به صورت پخش زنده به بازی کردن بپردازید. در این حالت می‌توانید از طریق روش‌های زیر به درآمد مدنظر خود برسید.

فروش محصولات برند خودتان

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید بدون وابستگی به سازمان یا برند دیگری انجام دهید، ‌فروش محصولاتی است که لوگو یا نام برند شما روی آن درج شده و طرفداران شما برای نشان دادن حمایت خود، این وسایل را خریداری می‌کنند. ممکن است بخواهید لیوان، ماگ، کلاه یا تیشرت بفروشید و از این طریق به درآمد برسید. لازمه این کار وجود جامعه‌ای است که دوستدار سبک بازی شما است و در صورت درخواست، آن‌ها شما را ساپورت می‌کنند.

جلب نظر اسپانسرها

یک راه درآمدی بسیار خوب از توییچ این است که برندهای مربوط به صنعت گیم برای تبلیغات کالا یا خدمات خود به نزد شما آمده تا در بخشی از زمان استریم،‌ اقدام به تبلیغ یا توضیح محصولات آن‌ها کنید. مثلا شرکت‌های توسعه دهنده بازی، فروشندگان لوازم کامپیوتر گیمینگ، برندهای میز و صندلی گیمینگ و... همه از جمله مواردی هستند که برای تبلیغ کالای خود به استریمرهای توییچ کمک مالی می‌کنند.

حمایت مالی مستقیم

اگر میانه خوبی با تبلیغ نداشته و یا نمی‌خواهید از این طریق درآمد کسب کنید، کافی است که به صورت مستقیم از دنبال‌کنندگان خود بخواهید تا از شما حمایت کنند. در Twitch امکان قرار دادن لینک کمک مالی وجود داشته و از طرفی می‌توانید از ارز دیجیتال بازی به نام bits نیز کمک بگیرید. این ارز مخصوص پلتفرم توییچ است و تماشاگران می‌توانند به شما کمک کرده یا به اصطلاح Cheers کنند.

فروش اشتراک ماهانه

با فروش اشتراک به بازدیدکنندگان آن‌ها از مزایای بیشتری، مانند حذف تبلیغات یا استفاده از استیکرهای خاص، بهره‌مند شده و از طرفی شما نیز درصدی از مبلغ آن را دریافت خواهید کرد. این روش نیز بسیار ساده بوده و درآمد تضمین شده‌ای خواهد داشت.

از طریق تبلیغات

و در نهایت ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش درآمدزایی در توییچ گرفتن درصد از بازدید تبلیغات میان استریم شما است. هرچه نفرات بیشتری این تبلیغات را تماشا کند، شما نیز درآمد بیشتری کسب کرده و درصدی از آن نیز به پلتفرم خواهد رسید. اگر می‌خواهید با استریم آشنا شوید و با انوع پلتفرم‌های آن آشنا شوید محتوای استریم چیست؟ را بخوانید.

کسب درآمد از توییچ

 

برای درآمدزایی از Twitch به چه امکاناتی نیاز است؟

مهم‌ترین موضوع این است که از ابتدایی‌ترین لوازم برای استریم کردن برخوردار باشید. این موارد شامل:

·        دستگاه مناسب برای اجرای گیم. فرقی نمی‌کند که از چه دستگاهی استفاده می‌کنید.

·        میکروفون مناسب برای ضبط صدای باکیفیت.

·        دوربین یا وبکم باکیفیت تا تصویر شما را در حین بازی کردن ضبط کند.

در صورتی که این سه مورد را داشته باشید، مسیر درآمدزایی از توییچ آغاز می‌شود. البته از آنجا که تمام سود شما از کسب مخاطب جدید حاصل می‌شود، لازم است که کمی بیشتر هزینه کرده و تجهیزات جانبی برای ضبط و ادیت داشته باشید. حتی تهیه لوازم دکوراسون و نورپردازی برای پس‌زمینه ویدئو می‌تواند به سرعت پیشرفت شما کمک کند.

 

چطور درآمد خود را از Twitch دریافت کنیم؟

از آنجا که توییچ یک پلتفرم بین‌المللی است، درآمد شما نیز یا به شکل دلاری بوده یا از نوع ارز دیجیتال است. در هر صورت برای دریافت این درآمد باید حساب ارزی داشته باشید. در صورتی که چنین شرایطی را ندارید، می‌توانید از شرکت‌های واسطه کمک بگیرید تا درآمد دلاری شما را دریافت کرده و در عوض به شکل ریال به حساب شما واریز کنند.

سوالات متداول

توییچ چطور پلتفرمی است؟

در توییچ بازدیدکنندگان ویدئوهایی زنده از گیمرهایی را تماشا می‌کنند که بازی محبوب آن‌ها را انجام می‌دهد.

آیا عضویت در توییچ هزینه‌ای دارد؟

خیر، چه به عنوان کاربر عادی و چه به عنوان استریمر می‌توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید.

آیا می‌توان درآمد واقعی از Twitch کسب کرد؟

بله، بسیاری از گیمرهای مشهور درآمدهای بسیار زیادی از طریق این بازی کسب می‌کنند.

آیا توییچ فقط مخصوص گیمرها است؟

در حال حاضر محتواهای بسیار متنوعی در این پلتفرم منتشر می‌شود اما تمرکز اصلی روی گیم‌پلی بازیکنان است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

207
A
A